Sunday 26 July 2009

Franklin

Att blogga är en stor passion hos många människor runt omkring i världen. Alla jag känner bloggar om både det ena och det andra och det finns ju så himla mycket som borde tas upp som ingen orkar bry sig om. Tro nu inte att jag kommer sitta här och använda min bortsprungna tid till att prata politik eller om att folk svälter på andra sidan jordklotet. För vad tjänar vi på det? Ne precis ingenting.

Jag är inte obrydd över att det krigas och att folk dör från höger och till vänster men känner att man inte kan göra så mycket. Ord säger en himla massa men gör inte så stor nytta.
Och en bild säger mer än tusen ord, om det ändå hade varit så väl att en bild ritad av ett dagisbarn stoppat kriget och allt hade vart fredligt och trevligt. Man kan ju drömma.

Nej kära alla läsare om det finns några. Jag vill tillägna denna blogg till er.
Till er som skriver om era liv, tar upp livets stora gåtor, underhåller andra med er vardag och gnäller om era jobb, ni som har blivit B-kändissar eller ni som vill bli det. Ja listan blir hur lång som helst och ännu längre lär den bli.

Så vi börjar lite smått genom att ta en blogg som nog de flesta av er känner till.

No comments:

Post a Comment